תהליך

תהליך בניית אתר

אפיון אתרים עיצוב אתרים בניית אתרים אתרים למובייל קידום אתרים

אפיון

"המטרה של ארגון היא לאפשר לאנשים רגילים לעשות דברים בלתי-רגילים." (פיטר דרוקר)

אפיון אתרים

אפיון הוא המרכז, אבן היסוד והליבה, של כל פרוייקט טכנולוגי.
בניית אתר אינטרנט מתחיל מרעיון ראשוני, לפעמים למוצר שעדיין לא קיים. תפקידנו בפיקאס, לתרגם ולהבין את הביזניס, את הלוגיקה העסקית מאחרי הפרוייקט ולהוביל את אלו הלכה למעשה.
לקוחותינו בטוחים בנו, הם מפקידים בידנו את הכסף ואף יותר, את עתיד העסק שלהם, יחד עם הבעיות העסקיות והחלומות, כדי שנמצא את הפתרון האופטימלי, שנבנה ונתפר במיוחד עבורם.
מאפיין עיקרי בשיטת העבודה שלנו, הוא היכולת לאגד את המטרות העסקיות, את היכולת הטכנולוגית, את רצון המשתמשים בכל ממשקי המערכת וזאת, עם מגבלות הזמן והתקציב.
אפיון מתחיל בהכרות שלנו עם הלקוח והעסק שלו על כל מרכביו, לאחר מכן נבצע במחקר שוק. אנו לומדים את הפרסונות שמולם עובדים ושואלים את אותן השאלות בכל יום:
"מה רוצים המשתמשים? | מה מעניין את הגולש? | מה קונה הלקוח? | למה הלקוח צחפש את המוצר?"
תהליך המחקר מתורגם למסכים סכימתיים(wireframe), הנוצרים לכל עמוד במערכת האתר. זו תמונה פונקציונלית, תפעולית ולא גראפית. כל מסך סכימתי במערכת, נוגע בכל רכיבי הממשק וכולל התנהגויות שונות בניווט באתר העתידי.
הנסיון הרב שלנו בתחום של בניית אתרים, נותן לנו את הכלים והיכולת לבחון לאורך זמן, את ההישגים אל מול המטרות שאותן הגדיר לנו הלקוח. צברנו ידע עמוק בהבנת תהליכים ויצירת היררכיה נכונה בין מדורים ורכיבים באתרי תדמית, אתרים מורכבים יותר ואתרי מסחר.
המנוע שדוחף אותנו בפיקאס זה היכולות שלנו לנצל את הטכנולוגיות האדירות שקיימות היום ומתעדכנות בקצב בלתי נשלט. זה מדהים המצב בו הטכנולוגיה מתקדת ומשתנה לאורך זמן, וכמובן אנחנו איתה. בפיקאס הכל קורה במקום אחד, המאפיין יושב עם המעצב, המקדם והתוכניתן ומתקיים ביניהם שיח מחשבתי מתחילת הפרוייקט, סינרגיה זו נותנת לנו את היכולת להוליד פרוייקטים מדהימים ורעיונות יצירתיים.
המשימות המרכזיות בשלב האפיון הן:

  1. איסוף מידע מהלקוח ומחקר פלטפורמות דומות ברשת.
  2. הגדרת מטרות ואסטרטגיות שיווקיות לקהלי יעד באתר.
  3. תרשום סכימות (mockup) המכילות את כל רכיבי האתר וגיבוש מבנה הניווט.
  4. אפיון טכנולוגי הכולל התייחסות למערכת ניהול התוכן(cms), הרשאות, קידום וכד'
  5. מה הוא עץ האתר, אילו עמודים הם דינאמיים או קבועים ומה המיקום הלוגי של כל אחד.
  6. מה הן התבניות שמרכיבות את האתר.
  7. מה הם המודולים השונים למשל: תהליך רישום משתמשים או איך פועל החיפוש ועל מה מחפשים.
  8. תסריטי גלישה שונים – מה הם המקרים השונים שלהם צריך לתת מענה כדי שהגולשים יקבלו את מה שהם באו לחפש.
  9. ממה מורכב כל עמוד, איזה כפתורים ואזורים קיימים בו.
  10. איך פועלת מערכת ניהול האתר והאם יש דרישות מיוחדות לביצוע כגון דוחות או גישה למקומות מסויימים.
  11. מה קורה “מאחורי הקלעים” מעבר למה שהגולש רואה בפועל, האם יש תהליכים שונים שמתבצעים ברקע ולא נראים על המסך?
  12. באיזה סביבה האתר פועל? באילו דפדפנים, האם מותאם למכשירים סלולאריים ?
  13. באיזה רמה ואיך מקודם האתר במנועי החיפוש ומה נדרש ממערכת הניהול לשם כך.
  14. כיציד פועלים לאחר הקמת האתר בכדי לקדמו ברשת.

אנו בפיקאס תופסים את האפיון כחלק החשוב ביותר, בכל תהליך ההקמה. בניית אתרים עם תשתית חזקה לאורך שנים, אפשרית רק עם כיסוי איכותי ומעמיק לשלב זה. מנסיוננו, ברגע שהפתרון נכון בשלב האפיון כל ה'פאזל' מסתדר בהמשך התהליך.

scroll-content-top      scroll-nex-content

עיצוב

"זה שהולך בעקבות ההמון בדרך כלל לא יעבור את ההמון. זה שהולך לבד כנראה ימצא את עצמו במקומות שבהם איש עוד לא היה." (אלברט איינשטיין)

עיצוב אתריםהעיצוב הוא השלב הכייפי ביותר בתהליך העבודה. לשאלת ה"תכלס, איך זה יראה?" אמורה להיות תשובה ברורה ופשוטה, האתר יראה מגניב, עכשוי ומושך. המעצבים שלנו יוצאים מנקודת מבט כי אתר הבא שהם מעצבים הוא שלהם, הוא ה"בייבי" שהם אמורים להתגהות בו ולכן ההשקעה המחשבתית, הרצינות והרצון לעשות את הטוב ביותר באים לידי ביטוי בכל עבודה.
אתר מעוצב טוב, אמור לגרום לך להרגיש פנטסטי, מעורר תחושות ורצון לפעול. מעצב אתרים טוב ויצירתי, מבין את ההשפעה ומפעיל יכולת יצירתית כדי לרגש את הגולש באתר. יותר מזה, מעצב תותח, רואה בכל עבודה שלו כי היא אולי האחרונה והמכריע בקריירה שלו ולכן עליו להוכיח את עצמו בפני כולם ובעיקר בפנים עצמו.
מעצב גרפי טוב מבין כי משימתו העיקרית הינה לחבר בין מטרות העסק לבין רצון הגולש על ידי עיצוב מתוכנן ומוכוון מטרה, עיצוב שמניע את הצופה, עיצוב שנותן תחושת בית ובקיצור עיצוב שיודע להעביר לעין הצופה את רצון העסק. מעצב דיגיטל טוב, חייב להבין את הפסיכולוגיה, שעומדת מאחרי המוצר.
עיצוב אתרים טוב, מצליח להשפיע ולגרום למשתמשים לפעול כמו שתוכנן מראש וזאת בתנאי שהיית השקעה מחשבתית עוד בשלב האפיון.
עיצוב אתר אינטרנט, הוא לא שלב עצמאי בתהליך בניית האתר, המעצב מתכנן עם שאר צוות העבודה בתהליך האפיון את הקו העיצובי, תכנון פונקציונאלי וכל פרט עיצובי אחר בתהליך.
בפיקאס דואגים לשמור על כשירות המעצבים לקוו עיצוב עכשווי ועדכני: עיצוב דיגיטל בכלל ואתרים בפרט, מושפע מטרנדים והתקדמות טכנולוגית. בניית אתרים רספונסיבים, גלילה בין אובייקטים פרלקסים ואינטגרציה עם רשתות חברתיות – זו טכנולוגיה עכשווית ועדכנית. עיצוב שטוח וקליל(כמו האתר הזה), אוורירי וגדול – זה טרנד.
מעצבים בפיקאס נדרשים לחבר בין יצירתיות לבין שימושיות בכל פרוייקט ובכך להשיג תוצאות גבוהות בטיב השירות שמקבל כל לקוח.
אנחנו מחוייבים להשתתף בכנסים בתחומים רלוונטיים בהם אנו פועלים וביניהם גם העיצוב הגרפי דיגיטלי. אנשי פיקאס הינם חברה צעירים ששואפים ללמוד וללקוט מידע מכל רשת האינטרנט, מאתרים מובילים בתחום ובעיקר מהמוצלחים, גדי להבין מה היה טוב אצלהם שגרם ללקוחות לפעול.
html {-webkit-text-size-adjust: none;}
המעצבים שלנו מבינים קוד - HTML & CSS. אנחנו יוצאים מנקודת מוצא כי לא ניתן לעבודה בתחום אחד ולא להבין בתחום שאיתו המוצר שלנו אמור להתממשק ולכן כל מעצב נדרש להבין ולהתעדכן מול הטכנולוגיות החדישות בעולם בניית אתרים, יכולות אלו מאפשרות לנו להציע ללקוחות סל מוצרים רחב יותר ולא בהכרח יקר.
כל עבודה היוצא במית פיקאס עובד תהליך של התאמה לדסקטופ, טאבלט או סמארטפון - ותמיד תלוי ברצון הלקוח. בנוסף מתבצעת התאמה לדפדפנים השונים, זה אומר נראות זהה באקספלורר 8 כמו גם בכרום.
אם נומר בקצרה על נושא העיצוב בפיקאס - אנחנו חושבים על כל פיקסל החל מהHEADER ועד FOOTER, דרך SIDBAR-left, עם מעבר ב-SIDBAR-right וכמובן ה-CONTENT.

 

scroll-content-top      scroll-nex-content

פיתוח

"פשטות היא הסיבוך האולטימטיבי." (ליאונרדו דה וינצ'י)

בניית אתריםתכנות קוד האתרים, מתבצע אצלינו בפיקאס מיום הקמת החברה. בעלי החברה הם אנשי קוד.
צברנו נסיון רב בפיתוח אתרים במגוון תחומים. לצד אתרי תוכן תדמיתיים, ביצענו פרוייקטים למערכות מורכבות, עם תעבורה גבוה ומסדי נתונים גדולים, בתכנות מול מערכות CMS, ממשקים בתצורות שונות ובין מכשירים שונים.
כדי להתרשם מיכולות הפיתוח בפיקאס, תוכלו לקרוא בעמוד תיק עבודות כאן באתר.
הקו המנחה שלנו הינו כי חברת בניית אתרים חייבת להיות חזקה בפיתוח קוד:
ראשית, זה מאפשר לנו להבין ולעריך באופן נכון, כבר בשלב האפיון, את היתכנות המימוש, את היקף הפרוייקט ומורכבותו.

בנוסף, הקפדה על עמידה בסטנדרטים וכתיבת קוד תקני, מוכיחה את עצמה ביציבות המערכת ובקלות הניהול. והדבר החשוב ביותר, זו היכולת לפתח ולתמוך באתר בהמשך. תחום בניית אתרים הוא מאוד דינאמי וגם דרישות העסק משתנות. אנו מכירים בחשיבות התשתית ומתכננים ליבת מערכת גמישה, תוך התחשבות בצרכי גדילה ושינוי עתידי.
לפיקאס ישנה יכולת לפתח בפלטפורמות NetAdmin : על בסיס מערכת ניהול תוכן שונות על קוד פתוח (Drupal, Wordpress, Joomla) ועוד. אנו עושים שימוש רב ביכולות הפיתוח ב- HTML5.
NetAdmin זו פלטפורמה משותפת בקוד פתוח, עם ניהול הרשאות, אשר נכתבה ב- PHP. מערכת זו משמשת מאות ואלפים של משתמשים, בעלת ממשק ניהול מתקדם ונוח. אנו מרחיבים ומשדרגים את יכולות הפלטפורמה באופן שוטף.
צוות הפיתוח בפיקאס, מתמחה בפיתוח אתרים מורכבים ובכל עבודה אנו מוצאים יכולות נוספות למערכת ניהול התוכן.

אנו בפיקאס שומרים על ההבטחה כי כל לקוח יקבל את העבודה העכשווית ביותר והטכנולוגית ביותר וזאת בהתאם לדרישותיו ומסגרת התקציב. יחד עם זאת, התכניתנים שלנו חיים ונושמים web וזה מתבטא במציאת פתרונות מיוחדים אשר מתלווים בחדשנות, אופטימיזציה של קוד, מעקב אחר מגמות בתחום בניית אתרים והכי חשוב ללא גבולות.

 

scroll-content-top      scroll-nex-content

מובייל

"פעם בתכנון תקציב משפחתי הראשון בסולם היה מזון והיום זהו הסלולאר"

אתרים למוביילבימים אלו, בניית אתר מותאם למובייל, מתבקש בכל פרוייקט. עלינו לדאוג שחווית המשתמש תישמר באותה מידה במובייל כמו במחשב שולחני והנייד. אתר מובייל מותאם אמור לעבוד במספר רב של מכשירים. היתרון הגדול של אתר מותאם, הינו במציאתו במנוע חיפוש רגיל ואין צורך להורידו מחנות אפליקציות הוא נראה נוח לעין הגולש במסך הקטן של הסמארטפון.
אנו בפיקאס מאמינים שאתרים שלא יספקו חווית גלישה נכונה ומותאמת למובייל, ייפגעו בדירוג שלהם מבחינת מנועי חיפוש וברור שחווית המותג נפגעת לאלו הגולשים בסמארטפונים ונאלצים לחפש מידע באתר לא מותאם. זו לא שאלה של אם אלא מתי.. ועכשיו זה הזמן! סקר שפורסם לאחרונה הצביע שרק 6% מאתרים של 500 החברות הגדולות בארה"ב מותאמים. זה מעט, בהתחשב בעובדה ש- 20% מכלל התעבורה ברשת מקורה במכשירי מובייל.

חדירת המובייל בגלישת אינטרנט מ2006 השפיע רבות על עיצוב ואופן נראות האתרים ברשת.
בעיצוב אתר למובייל, יש להתחשב בכמה מצבים והתנהגויות, אלו משפיעים על הדרך בה אנו מעצבים אתר מותאם:
באתר מובייל הגלישה היא פוליכרונית(הצפת מידע ממקורות רבים) ולכן יש לחדד רק את הפונקציות המרכזיות. אין צורך להציף את כל המידע והרכיבים הקיימים באתר הרגיל.
יש לקחת בחשבון שהגלישה נעשית בתנאי חוץ ולעיטים בתנוע. תאורת יום מסנוורת והיעדר גלישה רציפה. שימוש בצבעים מנוגדים ואייקונים גדולים הם הכרח. בגלישה מסמארטפון טמון יתרון המיקום, שכן ניתן להציף מידע רלוונטי למקום הגולש. עניין ההתקשרות בהקלקה הרי זה מכשיר טלפון), גם הוא ראוי לניצול באופן בולט ומיידי.
הגלישה במובייל מתבצעת ממכשירים שונים, לא לכולם יש את אותה הפרופורציה והרזולוציה. כאן, אנו פועלים לפי חוקיות וסטנדרטים קבועים בתחום.
נקודה משמעותית נוספת, קשורה במסכי המגע. אנו מורגלים לפעולות שנעשות בתנועת אצבעות על גבי מסך הטאצ'. אנו מתייחסים לכך, בהטמעת טכנולוגיות שמבינות מובייל ומאפשרות לנצל בחוכמה את האפשרויות.
יש לנו נסיון רב הן בפיתוח אתרים רספונסיביים, באתרים מותאמים למובייל ואתרים רגילים. אנו נבחן את קהלי היעד והמשתמשים ונדע להמליץ על הפתרונות הנכונים. תחום המובייל הופך מרכזי בעבודה שלנו, גם בתכנון חווית משתמש וגם בטכנולוגיה.

 

scroll-content-top      scroll-nex-content

קידום

"SEO תמיד משתנה ועלינו תמיד להישאר בקידמת השינויים האלו" (מאט קאטס, גוגל)

קידום אתריםחשיבות הקידום האורגני במנועי חיפוש, ברורה וידועה. אנחנו בפיקאס לא חברת קידום אתרים קלאסית. יחד עם זאת, הידע והנסיון שצברנו בקידום במהלך השנים, שם אותנו בשורות הראשונות בתחום. אנו סבורים כי הבנה בקידום היא הכרח בתהליך בניית אתר. זה מתחיל בשלב אפיון קהלי היעד דרך התוכן, עובר בתכנון ההירארכיה בחווית המשתמש ונוגע בטכנולוגיה. התובנות בקידום, מקרינות על כל שלב בתהליך.
נכון להיום אלו הנקודות החשובות ביותר שיביאו להצלחה בקידום כל אתר הרוצה להרחיב את תפוצת הקהל שלו:
מובייל – ללא התאמת התוכן למכשירי מובייל, בעצם מוותרים על משתמשים, אשר חווים חוויה גרועה ונוטשים. המשמעות היא טראפיק והמרות נמוכות. בקרוב מאוד, מחצית מהגלישה באינטרנט תיעשה ממכשירי מובייל (במדיה חברתית זה כבר חצה את ה- 50%). אי אפשר להתעלם מהמגמה הזו וגוגל כבר רמזה, כי אתרים שלא יספקו את אותה החוויה למשתמשים במובייל, יירדו בדירוג, ולכן, הפתרון הוא בניית אתרים רספונסיביים (התאמה לכל פרופורציה ורזולוציה) או בניית אתר מותאם למובייל.

תוכן אמיתי – זה לא חדש לנו. תמיד ידענו, שתוכן הוא העיקר והחשוב. רק תוכן איכותי שנותן לגולשים את מה שהם חיפשו יצליח לשמור את מיקום אתרך בתוצאות החיפוש הנכונות. העדכונים החדשים באלגוריתם של גוגל, מזהים תוכן ספאמי, תוכן שנוצר עבור קידום ובהתאם לא מתחשבים בו. אם התוכן טוב הוא יזכה לשיתופים וקישורים וזה חשוב מאוד להערכה ודירוג העמודים במנועי החיפוש. לצורך העלאת מאמר טובעני ומקיף המכיל תמונות וסרטונים (תוכן מעמיק ומעניין לעין הגולד תורם מאוד להעשרת החוויה לגולש), נדרשת השקעה רבה. תוכן טוב, זוכה (וזה הוכח) להעדה ברשת, מביא לקישורים אל האתר ותורם משמעותית בקידום שלו.

מדיה חברתית – אנו דוחפים את לקוחותינו לנוכחות במדיה חברתית. בארץ אלו אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, אודנוקלסניקי וגם גוגל+ חשובים מאוד לקידום המעמד החברתי, אשר משפיע על המיקום האורגני. תפקידנו לאפשר ללקוח שיתוף התוכן עם רשתות חברתיות, כמעט בכל עמוד תוכן וכמובן עמודי מוצרים. זה מקל על הגולשים במציאת המידע ותורם לויראליות של תוכן טוב.
אנו בפיקאס, מייעצים ללקוחותינו בכל הקשור לשיווק באינטרנט. בנושאי קידום אורגני וקידום ממומן. בניתוח מילות מפתח ואופטימיזציה של תוכן. אנו מקפידים על כתיבת קוד תקני, התוכן באתרים שאנו בונים שקוף למנועי חיפוש ומוגש באופן הטוב ביותר לסריקה ואינדוקס.
הנסיון שצברנו בנושא קידום עסקים מחוץ לרשת האיטרנט מקנה לנו יתרון נוסף כדי לאטוף את קידום העסק ולהביאו אל כלל הלקוחות הפוטנציאלים העתידים לרכוש את מוצרי הלקוח שלנו.

scroll-content-top

רוצים שאחד מנציגנו יחזרו אליכם?
ניתן להתקשר בשעות הפעילות למספר:
053-28-18-461 שיחת חינם.