מבצעים

שיווק במדיה חברתיתשיווק במדיה חברתית הוא סוג של שיווק באינטרנט, בו משתמשים באתרים בעלי מאפיינים חברתיים, כגון רשתות חברתיות מקוונות או בלוגים, כדי להפיץ מסרים שיווקיים.

השיווק במדיה חברתית זכה לפריחה בעקבות הגידול העצום שחל בשימוש ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, LinkedIn וכדומה החל מאמצע העשור הראשון של המאה ה-21, והפיכתן לפלטפורמת תקשורת נפוצה עבור מיליוני משתמשים בעלי קשרים חברתיים.

בשל פוטנציאל השוק הגבוה של רשתות אלו, המשווקים מנסים להחדיר לתוך השיח החברתי הכללי באתרים אלו מסרים שיווקיים ופרסומיים, במטרה להגדיל החשיפה למוצר, השירות או החברה המפרסמת. לעתים הדבר נעשה באמצעות כלים מלאכותיים – יצירת חשבונות מרובים אשר מעלים את המסר השיווקי לסדר היום – ולעתים תוך כדי שיתוף פעולה עם גולשים נבחרים, בעלי קשרים חברתיים רלוונטיים למסע השיווק, או יצירת עניין אמיתי בקרב הקהילה.

השיווק במדיה חברתית משתמש לא אחת בשיווק ויראלי – יצירת מסר שיווקי אשר מועבר במהירות מאדם לאדם מתוך עניין וסקרנות. דרכי שיווק אלו יכולות לכלול יצירת דף אינטרנט בעל עניין לגולשים מסוימים, העלאת מדיה כלשהי (כגון סרטונים או אפליקציות), והפצת שמועה, תחרות או טרנד ("שיווק מפה לאוזן"). המשווקים משתמשים פעמים רבות בגולשים המאותרים ומסומנים כ"מובילים חברתיים", בעקבות מספר רב של חברים או עוקבים ויכולת השפעה על חבריהם, שעשויה לסייע בהצלחת הקמפיין.